photo 1172146ulde14uk94.gif

Sabtu, 6 April 2013

diari 20: Layanan Baik Seorang Pekedai

Aku ke sebuah kedai komputer
Terletak di kawasan Tanjung Malim, UPSI
Aku suka dengan layanan yang deberikan
Aku berpuas hati layanan
Seorang penjual cita terhadap aku
Aku tanya siki, dia jawab panjang, jelas
Dan siap bagi contoh lagi dalam layanan mesra
Walaupun ayat bahasa Melayunya tidak betul
Tiada masalah asalkan layanannya, aku berpuas hati
Dan menyenangkan urusan aku.

Aku juga sempat memerhati
Kedai tersebut menjadi tumpuan semua kaum
Seperti India, Melayu dan Cina.
1 Malaysia
Mungkin layanan pekerjanya yang mesra
Dapat menarik pelanggan dalam
Pelbagai kaum

Ulasan:
Budi bahasa amat penting dalam kehidupan kita.
Budi bahasa yang digunakan oleh seseorang itu,
Telah menggambarkan peribadi seseorang itu.

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan